virus apakah ini???

11 08 2008

Bila aku tekan ctrl+alt+del utk task manager jadi cam ni.

Virus apakah yg menyebabkan jd cam ni?? atau disebabkan aku end task program windows yg running…

sebelum ni aku tgk dia punya proses cpu hampir 100 dan memory pun tinggi…

Bila aku scan mlalui safe mode menggunakan GVR dan dpt detect beberapa file virus. Hasilnya proses cpu menurun tetapi memory masih tinggi.

Antara program yg running pada task manager aku dapati bkn program windows ialah dllhost, smss, winlogon dan ada beberapa file lg… dllhost memang virus apa yg aku dapat info dr pak cik google…

Dalam analisis aku smua pc kat tempat aku keje telah kena masalah ini. tetapi dia punya task manager ok je…

Masalah Bila aku taip regedit dan msconfig jd cam ni huuuu… tp xpe nant aku selesaikan mslh ni.. idea aku nk try copy yg kat pc ok dan paste kt pc yg da mslh cam ni.. ok ke???

kalu korang ada idea atau cadangan bgtau ye….


Actions

Information

Leave a Reply

