membina web secara intranet

14 02 2008

Alhamdulillah akhirnya berjaya gak aku buat web secara intranet kat tmpt aku keje ni heee….. hepy rasanya…. lega rasanya…. ringan sero palo (ringan terasa kepala) heeee….

Banyak kali aku try dan try dan try entah berapa kali x tau…. Cari kat google dan macam2 tanya kat pak cik google tetapi tidak dapat jugak…. tanya member2 pun x dapat gak… tp akhirnya dapat gak hari ni aku cari kt pak cik google heeeee…. terima kasih pak cik…. :)…..

sebelum ni aku buat kat client dah betul tp x dpt access web kt server…. dia kuar error

forbidden You don't have permission to access / on this server.

Bagi menyelesaikan masalah ini anda perlu edit file httpd.conf pada web server apache.
# onlineoffline tag - don't remove
Order Deny,Allow
Allow from all -> yang asal Deny tukar ke Allow
Allow from 127.0.0.1
</Directory>

Ini konsep warna yang digunakan dalam web kt aku keje…. banner tu sample je… bukan yang betul2 lagi… apa komen anda tentang konsep warna??

top.jpg

pada sudut footer

footer.jpg


Actions

Information

Leave a Reply

