job first month

24 01 2008

Sedar x sedar hampir sebulan dah aku keje dengan gov…. banyak jugak pengalaman dan ilmu2 yang aku dapat walaupun hampir sebulan aku keje… banyak jugak la kerja yang aku perlu buat dan banyak jugak la masalah yang aku hadapi tetapi alhamdulillah dengan meminta pertolongan kawan2 dan mencari-cari di google akhirnya solve jugak problem aku….

kesempatan ini aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada kawan2 yg sudi bantu aku… Diri ini juga meminta maaf sekiranya mengganggu dan menyusahkan semasa meminta bantuan kalian semua….

Antara tugas-tugas yang aku telah lakukan setelah hampir 1 bulan ialah membaiki komputer2 yang rosak… memasang komputer yang baru sampai… format notebook cikgu2… isntall software2 notebook… install antivirus… dan masalah yang teruk ialah pasal wireless…. pening kepala aku dok fikir… dok mencari kat google… tanya member2…. semuanye x menjadi… alhamdulillah akhirnya dpt solve jugak akhirnya…. kerja bidang tehncien ni mencabar jugak dan memerlukan kesabaran dan juga ilmu utk define problem dan solve problem….

Terasa rindu plak nak wak programming balik heee…. task yang akan datang mungkin aku kena developt laman web jadi leh la melepaskan rindu heee… linux pun aku dah x guna skarang ni huuuu… entah ingt ke x command2 asas dlm linux… entah bila plak la leh guna linux ni :(…..

Pengalaman inilah yang memberi ilmu kepada kita sebenarnya…. sekiranya anda ada masalah anda haruslah menggunakan kemudahan search engine kerana ia sangat penting kpd kita utk mendapatkan maklumat dan menyelesaikan masalah kita….


Actions

Information

Leave a Reply

