nice day

7 11 2007

“nice day” merupakan tema pd hari ini kerana aku happy la hari ni :)… esok blk kelantan ja.. mlm dtg ke terengganu blk…

Bake cakephp

Pagi-pagi lg aku sambung utk bake cakephp yang kelmarin akhirnya berjaya gak bake cakephp utk view, edit , add dan delete. Puas hati aku bila dpt bake cakephp ni :)… kalu leh mkn kan sedap :)…

join sql

Tengah dok sedap2 bake php aku kena tolong member aku utk buat sintax sql utk join 3 table… aku pun dah x berapa ingat plak.. dok try2 akhirnya dpt gak join…. test secara live dpt hasilnya🙂 …

samplenya :

SELECT namafield.namatable1, namafield2.namatable2 FROM namatable1, namatable2 WHERE namafield.namatable1=namafield2.namatable2;

Penerangan ini ringkasan shj dan anda perlu manipulasi utk jpin 3 table cam mana…  kalu ada apa2 soalan tanya k… kalu leh jwb ambo jawab…


Actions

Information

Leave a Reply

